FANTIC 2023 RACING ENDURO XE 125 ( autovero 947,18€)

9 490,00 

Fantic XE 125 on Fantic NEW RACING ERA malliston lippulaiva.
Kaudella 2022 sillä voitettiin monia mestaruuksia kuten Youth -luokan maailmanmestaruus ja mm. suomenmestaruus hopeaa. Uudessa Fantic XE125 on ominaisuuksia, jotka ovat Racing -toiminnassa kehitettyjä. Näistä ominaisuuksista muut vain unelmoivat! Nämä ovat ominaisuuksia joista muuta vain uneksivat vakiopyörissä! Fantic XE 125 tulee tehtaalta E5 hyväksytyillä osilla, joten se on mahdollista rekisteröidä Suomessa ns. ”valkokilpiseksi”.

Ei varastossa, vain jälkitoimituksena

Osasto: Avainsana tuotteelle

Avain menestykseen on jatkuva kehitystyö!

Uusi Fantic XE125 on käynyt läpi huomattavan päivityksen. Edellinen malli oli jo huippuhyvä, mutta uusi XE125 tarjoaa omistajalleen huikeita ominaisuuksia, joita ei vakiopyörissä ole totuttu näkemään. Uusi Racing- sähköjärjestelmä, moottorin ohjauskartan valintakytkin, uusi vääntävä 125-2-tahtimoottori, kevyempi rakenne sekä helpompi huollettavuus tekevät XE125:stä täydellisen yhdistelmän ketteryyttä ja monipuolisuutta, suorituskykyä ja helppokäyttöisyyttä jopa äärimmäisissä olosuhteissa. Fantic XE125 on 100% Race ready!

Voimaa ja vastaavuutta

Kooltaan pieni mutta tehokas 125 cc 2-tahtimoottori on täysin uudistunut. Sylinteri, mäntä ja kiertokanki ovat kokonaan uudelleen suunnitellut ja tarkasti yhteen kalibroidut. Keihin PowerJet 38 mm kaasutin ja uusi vauhtipyörä ovat tuoneet moottoriin vääntöä ja mahdollistanut ajettavuuden kaikilla kierrosalueilla.

Not only cool

Arrow- pakoputkisto on niin kaunis, että voisit säilyttää sitä olohuoneessasi. Mutta se olisi sääli, koska Arrow- pakoputkisto on kehitetty erityisesti XE125 kilpaenduro käyttöön. Se on kehitetty yhteen sopivaksi uuden moottorin kanssa. Pakoputkisto tuottaa uskomattoman tehon korkeilla kierroksilla ja väännön ajettaessa matalammilla kierroksilla. Pakoputkisto on myös vahva rakenteeltaan.

Yksinkertaista huipputehoa

15 sekuntia – ei työkaluja, siinä kaikki mitä tarvitset vaihtaaksesi TwinAir-ilmansuodattimen uudessa ilmanpuhdistinkotelossa. Uudessa XE125:ssä ilmansuodatin vaihdetaan kyljessä olevan kannen alta. Satulaa ei tarvitse enää irrottaa suodattimen vaihtoa varten. Erittäin yksinkertaisen suodattimen vaihdon lisäksi Fantic-insinöörit ovat myös parantaneet keveyttä ja suorituskykyä. Uusien komponenttien kokonaispaino on 10 % pienempi, kun taas tehdastiimimme on tutkinut ja testannut suodatinkotelon koon huolellisesti maksimoidakseen suorituskyvyn korkeilla kierroksilla.
125cc 2T -moottorimme sopii 100 % täydellisesti yhteen alumiinirungon kanssa, mikä on käytännössä ainutlaatuinen yhdistelmä markkinoilla. Rungon rakenne on huipputekninen, kevyt mutta myös erittäin jäykkä. Se tarjoaa äärimmäisen tarkkuuden ja herkkyyden ja maksimaalisen tehon saavuttamiseksi kaikissa olosuhteissa.

Huippu laatua

Korkealaatuisen jousituksen pitäisi taata ajajalle erittäin tarkka käsittely käyttämällä jokaista iskumillimetriä maaston suodattamiseen. Tästä syystä valitsimme etuiskunvaimentimiksi KYB 48 mm:n paineistetun suljetun patruunan Speed Sensitive System -haarukan, jossa on 300 mm:n liike ja supersäädettävä esijännitystä, pidennystä ja puristusta varten. Takaiskunvaimennin on Kayaba, jossa on 315 mm:n liike.

Jokaiselle tehdaskuski tunne

Voittaja on, jos pystyy olemaan nopein kilpailun alusta loppuun asti. Tästä syystä olemme työskennelleet kovasti Enduro Factory Teamin kanssa kehittääksemme XE 125 pyörään ergonomisen muotoilun, joka on tyylikäs ja puhdas. Muotoiltu antaa sinulle maksimaalisen ajovapauden ja käsiteltävyyden kaikissa olosuhteissa.

Taikanappi

Märkä vai vaikea maasto? Oletko väsynyt pitkän päivän päätteeksi? Ei hätää, olemme myös miettineet sitä. XE125:ssa on vakiona kaksi kartoitustilaa: Hard tarjoaa maksimaalisen suorituskyvyn, kun taas Soft viivästyttää sytytystä tasaisemman ja helpommin käsiteltävän ajovasteen aikaan saamiseksi tinkimättä täyden tehon adrenaliinista.

Moottori:
Type: Single-cylinder 2-strokes wtih intake reed valve and exhaust YPVS
Displacement: 125 cc
Carburetor: Keihin PWK38S/1
Bore: 54 mm
Stroke: 54.5 mm
Compression ratio: 7.8 ~ 10,2 : 1
Ignition system: CDI
Starting system: Kickstarter
Lubrication system: Premix
Trasmission: 6-speed
Clutch: Wet, multiple-disc
Homologation: Euro5
CO2 Emission: 63 g/km

Alusta:
Frame type: Aluminum semi double cradle
Caster angle: 26.8°
Trail: 116 mm
Rear frame: Alluminum
Swingarm: Aluminum with variable section and progressive link
Rims: 21×1.60 – 18×2.15
Tyres: 90/90×21 – 120/90×18
Brakes: Hydraulic disc ø270mm – Hydraulic disc ø240mm
Front suspension: KYB ø48 mm, fully adjustable, wheel travel 300 mm
Rear suspension: KYB, fully adjustable, wheel travel 315 mm

Mitat:
Length: 2140 mm
Width: 825 mm
Height: 1285 mm
Seat height: 955 mm
Wheelbase: 1455 mm
Kerb weight: 94 kg
Fuel tank capacity: 9.0 l
Engine oil quantity: 0.7 l

WhatsApp chat